Het dorp uit, de stad in

11 juni 2019 - Toronto, Canada

Gisteren na een lange reis- en wachtdag aangekomen in een grijs en regenachtig Toronto. Twee enorme bedden in de hotelkamer lonken,  dus na de douche maar gelijk op één oor gegaan.

Vandaag stralende zon? Na een ontbijt met bagels en scrambled eggs gaan we de stad verkennen. Bij de metro helpt een medewerkster ons en ondertussen mopt ze haar loketje. Wat ik voor wisselgeld aanzag bleken de toegangsmuntjes voor de metro te zijn! Haha......tja, in Overberg hebben we geen metro.

We maken een stadstour met rondvaart, vergapen ons onder andere aan de enorme wolkenkrabbers en zoeven omhoog in de ruim 550 meter hoge CN-tower. Mensen van allerlei nationaliteiten en pluimage, veel en divers verkeer, stoplichten die aftellen, en kunst en architectuur.

We kijken onze ogen uit en komen tot de slotsom: super om zo te zien, maar we wonen toch echt liever in Overberg.

Best hoogBustour langs de wolkenkrabbersWisselgeld én 2 metromuntjesOp de CN towerSkyline TorontoNachos als voorafje

1. Ellen:
    12 juni 2019
    Wauw! Dat is idd een hele andere skyline vergeleken bij hier. Mooie foto’s en leuk verslag! Leuk om aan deze kant van de grote plas mee wakker te worden 😊.
    Geniet ervan!
  2. Bernard Blok:
    Mooie plaatjes,
    Lijkt me een mooie stad.
    Maar wel iets meer lachen eddy of had je hoogtevrees. Gr Bernard. 😆
  3. Marc DE COCK:
    12 juni 2019
    Ziet er inderdaad spectaculair uit van daarboven ,na Toronto de volgende verkenning ,mooie foto's genieten allebei en wachten op volgend verslag
  4. Jannie Maassen:
    12 juni 2019
    Mooi hoor wat een hoogte groetjes voor jullie😘
  5. Cor & Arijanne:
    12 juni 2019
    Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Toronto . Het ziet er werkelijk schitterend uit , dus dat beloofd nog wat. Het hoge CN gebouw is inderdaad wat anders als de grote pekken 1 hoog , waar je bent opgegroeid Eddie. Veel plezier samen.
  6. Albert en Lies:
    12 juni 2019
    Fijn lieverds...jullie vakantie is begonnen . Leuk om jullie verslagen te lezen. Kijk uit naar de volgende..,Lieve groetjes van ons. Gemist met volle teugen.
  7. Albert en Lies:
    Geniet moet dat zijn
  8. Loes:
    Jullie zijn er! Een mooie reis gewenst 😃
  9. Francis:
    Top de CN Tower op. Veel plezier
  10. Eddy:
    13 juni 2019
    Ja inderdaad onze reis is begonnen en wat een stad en inderdaad de CN Toweris echt indrukwekkend zowel vanaf de grond als van boven. En toronto is relex.
  11. Ella:
    13 juni 2019
    Wat een mooi begin van de reis!!!!