Veel natuurschoon en een klein beetje beer

15 juni 2019 - Rocky Mountains, Canada

Vandaag bijtijds vertrokken met als eerste doel de Johnston Canyon.  Via een mooie route komen we op de toch al behoorlijk drukke parkeerplaats, we zijn duidelijk niet de enigen met dit plan. Het klimmen en klauteren wordt beloond met twee prachtige watervallen en hier en daar een voorbijhollende eekhoorn.

Vervolgens richting Lake Louise. De zon schijnt tegen de voorspellingen in uitbundig. Hier worden we door verkeersregelaars naar een 5 kilometer verder gelegen parkeerplaats gedirigeerd vanwaar pendelbussen ons alsnog naar het meer brengen. Deze toeristenmassa moeten we even verwerken. Maar na een stuk lopen vinden we toch een bankje waar we kunnen genieten van deze prachtige plek. Het turquoise water is omgeven met hoge bergen met groene bossen en sneeuwvlakken.  Een mooie route langs mooie uitzichtpunten en het drukke Banff brengt ons via een Mexicaans restaurant weer terug bij ons hotel.

O ja, dat stukje beer nog. Toen we net het park inreden stopten er diverse auto's langs de weg en wij dus ook. Een zwarte beer!  Tenminste, we konden een strookje rug en één oor boven de bosjes uit zien steken.  Misschien een volgende beer meer.

IMG_20190615_093102IMG_20190615_101640IMG_20190615_130939IMG_20190615_142144IMG-20190615-WA0007IMG-20190615-WA0006

1. Helga:
    Gaaf allemaal zeg !!!
  2. Cor & Arijanne:
    16 juni 2019
    Wat zijn het toch fantastische beelden , van het ruige natuur landschap waar Canada zo geliefd om is. Indrukwekkend als je er zelf midden in staat en beseft hoe klein je bent.Enjoy
  3. Marc DE COCK:
    16 juni 2019
    Zo een landschap ,prachtig staat op ons verlanglijstje ook ,op naar het volgende verhaal
  4. Bernard Blok:
    16 juni 2019
    Toch nog een beer in die mooie omgeving. 👍
  5. Ada:
    16 juni 2019
    Wat hebben jullie al mooie beelden van Canada laten zien!! Veel plezier op jullie mooie reis! Gr. Jan en Ada
  6. Ellen:
    16 juni 2019
    Prachtige foto's weer! Wat een mooie natuur. Op naar het volgende stukje beer . . . ;-)
  7. Albert en Lies:
    Super geweldig...
  8. Anja:
    18 juni 2019
    Lake Louise en Banff, daar begonnen mijn ouders meteen over. Jullie krijgen de groeten! Tot volgende beer! 😅