Ruim 2.8 miljoen liter water per seconde!

12 juni 2019 - Niagara Falls, Canada

Hij kan van de bucketlist want vandaag hebben we de Niagara watervallen gezien!

Vanaf het busstation vertrokken met onze gids Ziki (makkelijk te onthouden voor wie zijn ondergoed bij de action koopt 😉). Hij vertelt veel tijdens de 130 kilometer lange rit erheen.

Eddy bekijkt tijdens een helikoptervlucht dit natuurgeweld van bovenaf. Daarna vergapen we ons van dichtbij op de watervallen samen met heel veel andere toeristen, gevolgd door onze lunch met uitzicht.

Na de lunch gaan we gewapend met regenponcho op de boot 'Hornblower' die dicht langs de watervallen vaart. Wat een donderend geraas en wat een immense hoeveelheid water komt er continue over de 57 meter hoge rand kukelen. Je snapt niet waar het blijft en dat het niet opraakt. De poncho's blijken heel nuttig want de spetters vliegen je om de oren. Wat een indrukwekkend schouwspel!

Nog een wandeling in het authentieke Niagara on the Lake en een glas ijswijn bij een druiven plantage en terug naar Toronto. We sluiten af bij een Japans restaurant. Het was super!

Boottocht langs de Niagara watervallenFalls vanaf de Table rockBulderend geraasLunch met uitzichtDe Canadese horseshoe fallsJapans restaurant

1. Ellen:
    13 juni 2019
    Bij ons gisteren ook veel water (regen) maar gelukkig niet zoveel. Indrukwekkend!
  2. Bernard Blok:
    Prachtig die watervallen,
    veel plezier vandaag.
  3. Cor & Arijanne:
    13 juni 2019
    Heb zelf ook 2 watervalletjes in de tuin. Maar dit is van een ander kaliber. Fantastisch om te zien lijkt me. De helikopter vlucht zag er ook spectaculair uit. Afsluiten met een japanner en een wijntje kun je spreken van een TOP dag. Enjoy
  4. Jannie Maassen:
    13 juni 2019
    Wat een water komt er dan naar beneden he ja dat is prachtig er is weer van alles te zien geniet er maar lekker van dikke knuffel voor jullie
  5. A.Pastoors:
    14 juni 2019
    Nou nou wat hebben jullie weer mooie plekjes gezien en mooie herinneringen gemaakt.....heel leuk om te lezen lieve groetjes ook van Jan.
  6. Anja:
    15 juni 2019
    Oh weer een regelmatige portie reis-leesvoer, leuk! Begint goed met Niagara. Dat er maar veel leuke verhaaltjes mogen volgen!