Ellecom - Deventer

11 juni 2023 - Deventer, Nederland

Vanmorgen rond 8:15 opgestaan 9 uur zijn we gaan ontbijten zeer uitgebreid om 10:15 springen we op de fiets het weer is weer prachtig geen wolkje aan de lucht en zetten we koers richting Doesburg. Naar Doesburg rijden we over de dijk met links constant van ons de IJssel zo bereiken we naar een kleine 15 km fietsen het plaatsje Bronkhorst maar we even rondkijken foto's nemen en besluit de verder te fietsen richting Zutphen in Zutphen is er vallen alles te doen er is een wieler koers aan de gang door het centrum dus we kunnen onze knooppunten niet vervolgen en moeten omrijden maar eerst moet ik er geluncht worden dit doen we lekker op een terras in de schaduw. Nadat we de juiste knooppunten route weer gevonden hebben zetten we koers richting Deventer de warmte valt mee als je fiets en zo bereiken we rond 15:30 Deventer. Zoek even de juiste route via Google Maps naar onze bed en breakfast en bellen aan de gastvrouw doet open lijdt ons rond. Er is kermis in de stad en mijn besluiten het reuzenrad in te gaan en Deventer van bovenaf te bekijken een prachtig uitzicht naar wat boodschappen gedaan te hebben belanden we op het terras van een Italiaans restaurant we drinken een biertje eten en pizza reken eraf en zet een koers richting de IJsselkade waar we een aperol spritz drinken in de avond zon. Morgen nog een vrije dag in Deventer en dinsdag springen we weer op de fiets richting Kampen maar nu eerst douchen en lekker slapen.