Texel pinksteren 2013

28 mei 2013

Pinksteren 2013

Vrijdag 17 mei was het dan zover, we vertrokken rond de klok van twee uur richting Den Burg op Texel waar we het pinksterweekend zouden verblijven.

Na een voorspoedige reis waren we rond de klok van zes op de plaats van bestemming, De vrouw des huizes, Anie Hin, bracht ons naar ons appartement toe en dat was in één woord schitterend het ontbrak aan niets in het appartement

Zaterdag: het was droog dus pakte we de fiets en zijn richting Eureka gefietst midden op het eiland waar we een roofvogel show hebben bezocht prachtig. Hierna via een knooppunten route kwamen we uit aan op de dijk langs de waddezee wind tegen natuurlijk maar na een goed half uur tegen de wind ingefietst te hebben bereikten we Oudeschild, hier op het terras een lekker texels biertje gedronken daarna nog wat gegeten in Den Burg en s'avonds het eurosongfestival gekeken.

Zondag na een stevig ontbijdt weer de fiets gepakt en richting de noordzee gefietst hier bij paal twaalf de fiets geparkeerd een mooie wandeling gedaan van ongeveer 6 kilometer over het strand en door de duinen, daarna weer de fiets gepakt en naar de De Koog gefietst en hier hebben we wat gegeten en gedronken. Toen weer op de fiets gesprongen nog verder richting het noorden gefietst naar natuurgebied de Slufter hier nog wat rond gewandeld en toen weer richting De Burg gefietst daar aangekomen hadden we wel een biertje verdiend en die hebben we genutigd ook.

s'Maandags belden ze al vroeg op dat onze rondvlucht boven Texel niet door ging omdat er teveel bewolking was toen de auto maar gepakt en naar het noorden gereden waar we een korte wandeling hebben gemaakt over het strand richting Cocksdorp en toen weer terug richting de vuurtoren die we s'ochtens nog beklommen hadden maar het uitzicht was niet goed: teveel bewolking. s'Middags jassen gekocht en naar oudeschild gereden waar we om vier werden verwacht voor de robbentocht op de waddenzee. Erg leuk we hebben er een paar gezien blijf leuk. Toen we weer aan wal waren de auto gepakt en naar de veerboot gereden die ons weer naar het vaste land zal brengen. Naar een voorspoedige reis nog even een herelijke pannekoek gegeten bij Jagerhuis in Zeist en toen naar huis.