Bob Ross en meer beer!

17 juni 2019 - Golden, Canada

Bijtijds bij de supermarkt broodjes laten klaarmaken en met bekers koffie-to-go naar Maligne Canyon gereden. In de zon aan een picknicktafel ontbeten en gestart met de wandeling. Een diepe kloof in het bos waar het water woest doorheen kolkt. Het wordt al snel fiks warm en helaas: stilstaan = muggen.

Daarna de nog ongerepte gletcher bij Mount Edith Cavell van dichtbij bekeken. We hoorden het dikke pak ijs/sneeuw knoepen onder de zon.

En - o wat gaaf- een paar kilometer verder lopen twee zwarte beren vlak langs de weg te kuieren! En later (alsof ze op bestelling waren) zien we nóg twee keer een beer!

De rest van de rit van vandaag is het weer alsof je urenlang door een 3D schilderij van Bob Ross rijdt: bergen, bossen, meren, bergen, bossen, meren...

Na een aantal stops (o.a. bij een poserend Karibou-hert) komen we bij ons overnachtingsadres aan. Een lodge/b&b gerund door een ouder echtpaar die vertellen dat de beren in de herfst de appels uit hun boom komen eten...... We doen voor de zekerheid het raam maar dicht vannacht.

IMG_20190616_213023IMG_20190617_085449IMG_20190617_125324IMG_20190617_140726IMG_20190617_212740

1. Cor & Arijanne:
    18 juni 2019
    Het blijft fantastisch om te zien . The Wildlife of Canada en af en toe een beer die een broodje eet , smeert.... Er blijft nog zoveel te ontdekken. Enjoy
  2. Jannie Maassen:
    18 juni 2019
    Wat een prachtige foto's weer GAAF om dat allemaal mee te maken en wat leuk dat jullie beren gezien hebben je komt ogen te kort dat is genieten hè de lieve groetjes van mij😘
  3. A.Pastoors:
    18 juni 2019
    Hey Ed en Eva....wat een ondernemend stelletje zijn jullie toch......vond je het niet eng die beren tegen te komen? 2 helden bij elkaar maar o zo mooi wat jullie allemaal doen en t zien krijgen op jullie fantastische reis......ben benieuwd wat je straks wee voor spannends tegen komen......op naar het volgende avontuur 😘😘
  4. Albert en Lies:
    18 juni 2019
    Wat een super mooie reis en ervaringen...Fijn om mee te reizen met jullie...
  5. Bernard Blok:
    18 juni 2019
    De beer is los zo te zien.Het blijft mooi in die ongerepte natuur van Canada.
  6. Anja:
    18 juni 2019
    Beregoeie stukjes Eef! Ze lopen voor het oprapen dus? Wel oppassen, belletjes om, en geen marmeladesandwich in de hoedjes hoor!
  7. Anja:
    18 juni 2019
    Beregoeie stukjes Eef! Ze lopen voor het oprapen dus? Wel goed oppassen, belletjes om, en geen marmeladesandwich onder de hoedjes!
  8. Nathalie Klopman:
    19 juni 2019
    Super gaaf!!! Fantastisch om met jullie mee te reizen ;-)