Lekker met de locals

18 juni 2019 - Revelstoke, Canada

Een ontbijttafel vol pancakes met maple syrup, fruit, toast, jam, scrambled eggs, koffie, 2 Canadese echtparen, wij en de vrouw des huizes die ook gezellig aanschoof. Allemaal hebben ze wel verre familie, buren of een andere link met Holland en overladen met reistips verlaten we dit bijzondere adresje.

Eerst tanken en proviand scoren bij de supermarkt. Bij de kassa adviseert de vrouw achter ons in de rij de spareribs met maplesyrupmarinade. Ze zijn in de aanbieding en superlekker zegt ze terwijl ze een voorraad op de band legt. We vragen hoe laat we kunnen aanschuiven vanavond en ze roept ons na ' tot etenstijd'!

Vandaag gaat de route door Glacier park en Revelstoke national park: allemaal prachtig. We stoppen voor een paar wandelingen, o.a. bij een woud met grote red cedars (bomen), een vlonderwandeling en dobberen een tijdje in de Canyon hot springs. Deze zwembaden met warm bronmineraalwater hebben we bijna helemaal voor onszelf.

Vannacht slapen we in Revelstoke. Buiten bij de entree spreken andere gasten ons aan en al vrij snel komt de vaste vraag: Where are you from? Het oudere echtpaar die deze vraag stelt gaat lachend over op het Nederlands. Ze wonen al 50 jaar hier maar komen van oorsprong uit Barneveld en Veenendaal.....wat is de wereld dan toch ineens weer klein.

IMG_20190618_122807IMG_20190618_152330IMG-20190618-WA0012IMG_20190618_184000

1. Lia:
    19 juni 2019
    Dag Eva en Eddy, weer genoten van jullie verhaal! Erg leuk. Heb gelijk weer zin om terug te gaan! Grt André
  2. Jolanda Nijland:
    19 juni 2019
    Heerlijk om jullie avontuur mee te beleven via de mail en foto's.
    En wat toevallig dat dat echtpaar uit Barneveld en Veenendaal kwam.
    Groetjes Jolanda
  3. Jannie Maassen:
    19 juni 2019
    Wat een mooi verhaal weer. .Ja dan is de wereld maar klein och wat zijn die bomen groot daar zijn jullie maar klein bij weer een hele belevenis dikke knuffel voor jullie 😍
  4. Finie:
    19 juni 2019
    Wat zien jullie veel moois! Die groeven en glooiingen in de bergen getuigen van eeuwen en eeuwen erosie, dat is toch ook indrukwekkend. Geniet er maar van. Ook leuk die berggeitjes hoor!
  5. Ellen:
    19 juni 2019
    Wauw! Dit is dus ook een land van groot, groter, grootst. Wat een mooie en indrukwekkende natuur.
  6. Loes:
    Wat een fantastische foto’s 😃😃😃
    Ook goeie verslagen, maar beeld werkt meteen door bij mij. Geweldig!
  7. A.Pastoors:
    19 juni 2019
    Wat is het toch leuk om jullie avonturen mee te beleven via de mail en foto's.
    Ook toevallig dat dat echtpaar uit Barneveld en Veenendaal kwam.
    Ja dan is de wereld heel klein.💋😘
  8. Francis:
    19 juni 2019
    Wat een prachtige boeiende reis maken jullie. . Leuk om te volgen.. veel plezier
  9. Anja:
    25 juni 2019
    Leuk hè, al die Canadezen met Nederlandse roots. Mijn ouders zijn toen ook bij familie langsgeweest. Veel emigranten uit boerenfamilies uit onze omgeving hoor!