Bofkonten

14 juni 2019 - Canmore, Canada

Vanochtend bij het ontbijtbuffet op het knopje gedrukt van de pannenkoekenmachine. Het moet ook niet gekker worden: even wachten en 'floep' twee verse pancakes op je bordje!

Vanuit ons airporthotel onze huurauto opgehaald: een mooie SUV (GMC terrain) uitgerust met allerlei technische snufjes. Niks geen passen en meten met de koffers dus. Met een beker koffie-to-go naast ons en de navigatie aan op weg naar Canmore. Onderweg veel grote auto's, vrachtwagens met grote glimmende cabines, waarschuwingsborden voor overstekend wild én ook veel regen.

's Middags verkennen we Canmore. Een leuk plaatsje met rondom hoge bergpunten met plukjes sneeuw er op.

Eddy zou Eddy niet zijn als hij geen verrassing in petto had: om kwart voor vijf werd ik gesommeerd klaar te staan en werden we opgehaald voor een 'float-trail' op de Bow-river, een soort dobber variant op wildwaterraften. Precies toen het opklaarde en de zon doorkwam werden wij over de rivier gepeddeld: heerlijk!

Daarna een hapje eten met prachtig uitzicht en nu onze auto tussen de andere bakbeesten geparkeerd en weer op onze kamer met, jawel, een open haard!

PS voor de sportliefhebbers: de Raptors  hebben gisteravond de NBA gewonnen en daarmee geschiedenis geschreven. Heel Canada is blij.

IMG_20190614_123601IMG_20190614_150452IMG_20190614_173911IMG_20190614_182012IMG-20190614-WA0016IMG-20190614-WA0018

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Eddy:
    15 juni 2019
    Leuk verhaal weer en ja de Toronto Raptors flikte het voor het eerst wint een Canadese basketbal ploeg de NBA finals, wij hoorde het gisteren op onze vlucht naar Calgary het hele vliegtuig juicht en klapte, erg leuk om mee te maken. Nu in Canmore, prachtige omgeving.
  2. Cor & Arijanne:
    15 juni 2019
    Heerlijk lijkt me dat om in de keuken te hebben zo'n pannenkoekenmachine en huppekee klaar is je ontbijt.
    Tja het zijn soms ook de kleine dingen die de reis leuk maken. Fantastisch om te zien daar in Canada en weer een leuke dag met afwisselende gebeurtenissen. Enjoy
  3. Ellen:
    15 juni 2019
    Stoere bak en wat een luxe! Verse pancakes machine, open haard, maar ook sneeuw en regen. Wens jullie ook nog wel zon toe hoor. Liefs van allemaal
  4. Bernard Blok:
    15 juni 2019
    Mooie omgeving, en dat plaatsje ziet er ook leuk uit.
    En dat de Toronto Raptors de NBA finals gewonnen hebben was hier ook nieuws.
    Ben benieuwd of jullie ook nog grizzly beren tegen komen😆
  5. Anja:
    16 juni 2019
    Ah, een Ed-verrassing. Wildwaterdobberen, lijkt me top! Fijn dat het nu en dan goed weer is, geniet er van!