Door de (u)Mpumalanga

28 september 2023 - Hazyview, Zuid-Afrika

Vandaag per bus van Johannesburg naar Hazyview: de poort voor het Krugerpark. De weg is goed (links rijden) en we verbazen ons over de plaatsnamen onderweg zoals Vogelstruispoort, Middelburg, en Blauwboskrasl.

In Pretoria waar de president zetelt maken we een stop bij het Union Building.  In de mooie tuin ervoor een groot beeld van Nelson Mandela en een groep zingende schoolkinderen. Allemaal in donkerblauw uniform en met de meest prachtige kapsels. Het beeld en huis van Paul Kruger zien we door het busraam. Onze gids vind het niet veilig hier een stop te maken. Sommige Jacaranda's (bomen) zitten al vol paarse bloemen. Aardige optrekjes ommuurd met prikkeldraad er boven wisselen af met troosteloze onderkomens. Het landschap verandert naar heuvelachtige vlaktes met hier en daar een golfplaten nederzetting met primitieve trapveldjes en zwerfvuil. Dichter bij Hazyview veel landbouwgrond, met vee,  ze verbouwen ananas, macadamia'noten, avocado's, druiven, mango's en delven zwarte kool en we rijden langs groene heuvels vol productiebossen. We bezoeken een koffiebranderij  en komen in ons hotel in Hazyview aan. Na het welkomstdiner een afzakkertje in de bar.

IMG_20230928_153324IMG_20230928_153249IMG_20230928_142441IMG_20230928_142054IMG_20230928_140914IMG_20230928_130619IMG_20230928_105605IMG_20230928_103125

1. Liesbeth:
    29 september 2023
    Wat een indrukwekkend verhaal. Ik beleef het gevoel, van het kindergezang ,bij het inmens grote beeld van Nelson Mandela.
    Dankjullie wel.. En Eva, wat heerlijk ,om naar jouw vrolijke gezicht te kijken...
    Lieve groetjes, ik kijk uit, naar de volgende. dikke knuffel.
  2. Jannie Maassen:
    29 september 2023
    Wat een mooi verhaal leuk de zingende de kinderen jullie zien weer hele arparte dingen mooi hoor lieve groetjes
  3. A.Pastoors:
    29 september 2023
    Wat genieten jullie weer met volle teugen....een prachtige reis wat jullie aan het maken zijn. Ja liesbeth Eva is altijd vrolijk kijk in mijn ogen nooit anders. Leuke foto's weer...zo te zien ook een gezellige groep....geniet verder kus 💋💋