Springende walvissen en een top-strandje!

6 oktober 2023 - St Lucia, Zuid-Afrika

Vanochtend met de tractor en kar naar het strand gebracht voor een whalewatch-tocht. Er was jammergenoeg geen plek voor ons allebei maar Eddy gunde het mij en ging wel mee naar het strand waar we in de boot stapten. Met de instructie: met beide handen supergoed vasthouden bonkten we door de branding waarna het water rustig was. Rondom ons zagen we in de oceaan walvissen omhoog springen: geweldig, wat gaaf om te zien!
Als toetje lieten twee grote zeeschildpadden zich nog even zien.

We lunchen (Eddy spaghetti, ik vissoep) en maken ons klaar voor het middagprogramma: Jeeptour door Ismalonga wetlands (o.a. neushoorns met jong gezien) naar een prachtig breed, schoon zandstrand met hoge golven zee. Na een uurtje krijgen we thee bij de Jeep en rijden terug. Zo als leoadshedding over is een hapje eten en morgenochtend vertrekken we richting Drakenvelden.

O ja, loadshedding moet ik nog uitleggen. Twee uur per dag is er géén stroom en brommen overal de generatoren. Per dag hoor je van hoe tot hoe laat het is.

IMG_20231006_105809IMG-20231006-WA0026IMG-20231006-WA0057IMG_20231006_140409IMG_20231006_144615IMG_20231006_201441

1. Lia:
    6 oktober 2023
    Ooo wat mooi!!! En juiste timing van de foto. Mooi gedaan Eva. Wat een prachtige reis.
  2. Finie:
    6 oktober 2023
    Echt ongelooflijk mooi!
    Sneu dat jullie niet allebei konden. Wel heel mooie foto's
    En wel weer lekker samen gegeten.
  3. Ellen:
    7 oktober 2023
    Gaaf! Wederom mooie foto’s! Zijn er nog wel dieren die jullie niet gezien hebben??
  4. A.Pastoors:
    7 oktober 2023
    Och wat lief van Eddy dat jou dat is gegunt, wat een lieverd is het tocht. Wel jammer dat jullie niet samen konden. Ik zie jou genieten Eva met jou vrolijke gezicht. En wat heb je weer wat moois mee gemaakt. Dat is genieten.....en was het eten lekker? Op naar het volgende verhaal top 👍😘😘