Engels ontbijt en Iers diner

24 juni 2019 - Victoria, Canada

Het ontbijt had vanochtend een extra Engels tintje. Een 77-jarige medegast uit Leicester wist niet van ophouden en tracteerde ons op een complete geschiedenisles terwijl wij ontbeten.

Uitgezwaaid door de vrouw des B&B's vertrekken we met als eerste stop een wandeling in Cathedral Grove, een bos met enorme bomen waarvan de grootste knaap 76 meter hoog is en een diameter van 9 meter heeft. Daar kun je een fikse veranda van maken!

We pikken nog even een laatste waterval mee en rijden door tot het pittoreske Chemainus. Na een lekkere lunch bekijken we via een gele voetstappenroute op de stoep de vele muurschilderingen over het verleden.

In Duncan bekijken we totempalen en (hoge nood en geen gelegenheid in de buurt) mogen we in een kerk (iedereen is welkom) gebruik maken van het toilet. Pfjieuw...wat kun je daar blij van worden.

Opgelucht en met een milkshake in de bekerhouder rijden we door naar ons hotel in centrum Victoria. Altijd weer even omschakelen als je dan weer midden in een grote stad staat. Na een korte verkenning te voet door deze victoriaans getinte stad (vandaar de naam natuurlijk) belanden we in een Ierse pub met lekker bier en goed eten.

IMG_20190624_105125IMG_20190624_110233IMG_20190624_132722IMG_20190624_151446IMG_20190624_183338IMG_20190624_190951

1. Jannie Maassen:
    25 juni 2019
    Wat zien jullie toch veel op een dag mooie foto's weer en wat een dikke boom daar lijkt Eddy net een dwerg bij het zit er bijna op van een gave vakantie dikke knuffel voor jullie
  2. Ellen:
    25 juni 2019
    Proost! Dat ziet er lekker uit. Wij nemen er hier een op jullie vakantie.
  3. Finie:
    25 juni 2019
    Mooi mensen, daar word je klein en stil bij. Wij hier zijn flink aan het aftellen, voor jullie wellicht jammer dat het er bijna op zit.