Over walvissen die een dag vrij hadden

23 juni 2019 - Ucluelet, Canada

Vroeg op pad vandaag want we moeten ons op tijd in Ucluelet melden bij de boot. Onderweg spot Eddy een enorme uil. Een luxe jacht neemt ons (en 13 andere toeristen) mee naar de Broken Islands Group, onderdeel van het Pacific Rim Natuurreservaat.

De boot is van alle gemakken voorzien, onbeperkt koffie/thee, verrekijkers, dekentjes, toilet en voor wie het nodig denkt te hebben allerlei zaken om zeeziekte tegen te gaan. Ik vind de polsbandjes met een plastic knopje die je op een bepaald drukpunt moet dragen wel het proberen waard en: inderdaad nergens last van gehad! (Eddy droeg ze overigens niet en had ook geen last). Er stond een frisse bries maar we konden ook binnen zitten. De eilandengroep is ongerept en wat we zagen was een rots vol burlende zeeleeuwen, zeehonden, een wolf, zeesterren een zeeotter en zoveel arenden dat we al bijna niet meer de moeite nemen om de verrekijker te pakken. Alleen de walvissen waar we op hoopten hadden blijkbaar een vrije dag: jammer maar daar doe je niks aan.

Na de boot excursie rijden we naar het einde van de uitloper en lopen de vuurtorenwandeling door een groen bos met varens, bessenstruiken, apart gevormde bomen en veel uitkijkpunten over de rotskust waar de golven op beuken.

De dag was lang en we rijden weer terug naar onze slaapplek. Er is maar één weg van west naar oost en omdat er wegwerkzaamheden zijn worden we even stilgezet. Naast de auto staat een ' grote-gele-frambozen-struik' waar een beer zijn maaltijd aan het verzamelen is. Af en toe zien we een poot en verder veel gekraak en geschud van takken.

Later nog een oponthoud, ditmaal omdat er een auto enorm in de kreukels lag. Dat zet je toch even aan het denken. Welliswaar geen walvis gezien, maar we zijn gelukkig wél weer veilig aangekomen.

Nog even opwarmen in de jacuzzi in de tuin en dan onder de wol.

IMG_20190623_092745IMG_20190623_112830IMG_20190623_134458IMG_20190623_204345IMG_20190623_161139IMG_20190623_162410IMG_20190623_164357

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jannie Maassen:
    24 juni 2019
    Weer een mooi verhaal en mooie foto's geen walvissen gezien jammer maar je kan niet alles hebben hahaha dikke knuffel voor jullie
  2. Ellen:
    24 juni 2019
    Toch weer een stukje beer hahaha!
  3. A.Pastoors:
    24 juni 2019
    Jammer he dat de walvissen een vrije dag hadden😁😁idd wat je mams zeg jullie kunnen niet alles hebben.....maar wat maken jullie mooie herinneringen geweldig😘😘
  4. Anja:
    25 juni 2019
    Wat een leuke foto van jullie zit hier tussen!