Een dag in het zuidoosten van Sicilie

28 juni 2014 - Acireale, Italië

Vandaag naar het zuidoosten van Sicilie afgereisd. De autostrada die volgens de kaart 'in aanbouw' zou zijn was klaar dus dat scheelde heel wat reistijd. De kust rond Catania is niet zo mooi (veel industrie) verder veel akkers met amandelbomen, citroengaarden, bijenkasten, tomaten en meloenen en dit zie je langs de weg terug bij de verkoopkraampjes en -wagentjes. Eerste doel: reserva di Vendicari. Eddy had dit online gevonden; een moerassig gebied met een mooie wandelroute, flamingobroedplaatsen en als toetje een prachtig strand. Helaas: het wandelpad was gesloten, de flamingos komen in oktober pas weer en het strand was smal en rommelig. Soms zit het mee en soms niet. We lunchten aan de rand van het reservaat op een heel unieke lunchplaats dus dat maakte de rit weer goed. Daarna een bezoekje gebracht aan Noto, een van de barokke oude steden die onder het Unesco werelderfgoed valt. Bijzonder om te lopen tussen al die paleizen en kathedralen in geel opgetrokken en vol met tierelantijnen. Weer noordwaarts rijdend wilden we een zwemstop maken bij een 'bergkloof met verkoelende waterstroom'. En toen was het geluk weer even op, want toen we het gevonden hadden bleek het pad erheen afgesloten vanwege een bosbrand eerder deze week. Afijn, dan maar terug. Bij de supermarkt inkopen gedaan voor het diner van vanavond (gisteren had Eddy lekker gekookt, diner voor 2 op het balkon, hopen dat hij dat vandaag ook weer doet) en weer gauw met een drankje mijn plekje in de hangmat op het balkon veiligstellen en kijken of de puttertjes net als vanochtend weer komen buurten. Ciao