Etna kraters

29 juni 2014 - Acireale, Italië

Vandaag de Etna bezocht. Eerst de vulkaan opgeslingerd waarbij je als de dorpjes op zijn eerst door een bosstrook rijd, dan meer uitzicht krijgt en hoge, mooi bloeiende gele brem en later zwarte lavagrond met pollen bloemen en grassen. Nog hoger (wij parkeerden op zo'n 1900 meter hoogte) voornamelijk gestolde lavastromen en kraters. Een bijzonder en weids landschap met een enorm uitzicht! We wandelden om twee kraters waarvan er een in 2001 nog uitgebarsten was. Een hele klim maar heel mooi, niet alleen een zwart 'maanlandschap' maar ook rode en groene delen. Op de parkeerplaats kon je naast souvernirs ook Siciliaanse specialiteiten kopen: pistachenotenpasta en veel soorten honing. Met een kabelbaan tot 2500 meter hoogte geweest en toen weer teruggegaan.Je kon nog hoger met een soort rallyachtige 4x4-busjes, maar dat was aardige geldklopperij. Bijzonder zo'n dagje Etna. Even een kijkje genomen bij de lavakust voor ons appartement en inmiddels gehuld in Oranje voor de tv voor Nederland-Mexico. Groeten!

1. Pauline:
    He liefjes,

Zeker wel een andere wereld maar wel weer een ervaring rijker.
    Ook nog genoten van de wedstrijd.

xxxx
    Pauline en de rest
  2. A.Pastoors:
    29 juni 2014
    Weer zo'n dagje wat je erbij kan schrijven........en als toetje de wedstrijd Ned/Mexico 2-1...wat zullen jullie ook genoten hebben.
    Lieve groetjes....xxxxx
  3. Finie:
    29 juni 2014
    Bijzonder 'maan'landschap zeg!. En dan zojuist de spannende wedstrijd. Een leuke vakantiedag! liefs van ons
  4. Ma maassen:
    30 juni 2014
    nou dat is weer apart zo landschap jullie weten de plekjes wel te vinden als jullie dinsdag thuis komen ben ik een dagje met de zonnebloem mee benop de avond gewoon thuis een hele goede reis terug gr v ma xx
  5. Ellen:
    30 juni 2014
    Ha lieverds, al een beetje bijgekomen van de zinderende wedstrijd van gisteren? Leuk om al jullie reisverhalen te lezen. Geniet nog even van de laatste Italiaanse zonnestralen, lekkere eten en ijsjes!!!
    Toedeloe en goede reis!