Goodnight Saigon

26 november 2016 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Vanochtend naar de kade in Cantho gelopen en naar de drijvende markt gevaren. Anders en soberder dan bijvoorbeeld in Thailand maar zeker leuk. Bovenaan een stok op elk schip hangt een ananas of een zoete aardappel zodat je weet wat er aan boord te koop is. We bezoeken een tropische fruitgaard (mango, drakenfruit, rambutan) en varen terug. Onderweg veel armoedige 'hutjes' en er dobbert erg veel afval. Daarna een lange busrit, onderbroken voor een door monniken verzorgde, vegetarische lunch bij een pagode (video). Eddy werd hier niet heel erg blij van maar kon zijn maag vullen met brood en gebakken rijst. Bij Ho Chi Minhstad wordt het verkeer drukker en hectischer. We bezoeken het indrukwekkende oorlogsmuseum (met o.a. de beroemde foto van het meisje na de gifaanval) en lopen daarna langs luxe zaken (Burberry, Louis Vuiton) en grote wolkenkrabbers. Wat een contrasten! Ons hotel voor de komende 3 nachten ligt direct achter 'backpackersstreet', een straat vol horeca, neonreclame, massagesalons enzo. Het is even omschakelen naar de drukte maar alweer genoeg te zien!

1. Ellen:
    27 november 2016
    Wat een enorm tempo zeg. Straks moet je nog thuis uitrusten van je vakantie! Wat zien jullie ontzettend veel. Dat wordt weer een heel dik foto boek ;-) Leuk, heb er nu al zin om in te zien!!