Mekong delta

25 november 2016 - Can Tho, Vietnam

De route van vandaag ging door de Mekong Delta: veel rijstvelden en palmplantages. Vandaag bezochten we een lokale markt. Dit keer niet met allerlei prachtig opgestapeld veelkleurig tropisch fruit, maar met netjes vol padden, vissen en veel slagerskraampjes. Daar werd voornamelijk door vrouwen met grote messen van alles in mootjes gehakt. De lucht kan ik niet meemailen maar geloof me maar op mijn woord dat het speciaal was. Verder bezochten we onderweg een kleurrijke pagode van de Kmer, een bonsaikweker en bij aankomst in Cantho de avondmarkt naast ons hotel.

Wist je trouwens dat:
- er overal veel prachtige vlinders rondvliegen? (Ze willen alleen slecht poseren)
- ik vandaag de eerste bedelaar gezien heb?
- dat we weinig ongedierte en muggen gezien hebben?
- dat de lokale bevolking erg vriendelijk en super gedienstig is?
- we bijna overal Wifi hebben, zelfs in de bus?
- dat het wel superwarm is en iedereen lekker loopt te zweten?

1. Jannie Maassen:
    25 november 2016
    Zo weer een voller dag achter de rug. ....weer van alles gezien. ...jullie hebben heel wat te vertellen als jullie thuis zijn met heel veel foto's denk ik. ....de laatste dagen nog heel veel plezier gr van ma.xx
  2. A.Pastoors:
    26 november 2016
    Dus de vrouwen werken hard zo te lezen ....harder als in Nederland...zo te zien is het niet druk op de avond markt.
    Heerlijk zeg weinig ongedierte dat is hier zomers wel anders met al die muggen hier. nou wij wensen jullie nog een paar mooie dagen toe en het vakantie verhaal horen wij wel een keer in het echt.
    Lieve Groetjes ons..xxxx