Vietnam on wheels

27 november 2016 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Vanochtend 3 uur lang in eenpersoonsriksjas door oude stadswijken rondgereden. Kleine pezige mannetjes wiebelen en zwoegden op de zadels om ons door het drukke verkeer te loodsen. We stoppen bij een bloemenmarkt en bij een Chinese tempel. Opvallend is dat in de steden van Vietnam winkeltjes per straat ingedeeld lijken. Zo is er een straat met rijen kraampjes met allerlei bromfietsonderdelen en een straatje verder is het balen stof en oude singernaaimachientjes. Zo zijn er ook afstandbediening, huisdieren en scharenstraatjes uiteraard aangevuld met fruitkraampjes en straatkeukentjes. Soms wel met samengeknepen billen maar onze fietsers brengen ons weer heelhuids bij het hotel terug. 's middags gaan we met zijn vijven lunchen op de 50e verdieping van de 178 meter hoge tower met fantastisch uitzicht, bezoeken we een overdekte markt en scoren ijskoffie bij de MacDonald.

Nog even wat brommerweetjes:
- je kunt ze gebruiken voor personenvervoer (4 personen is niet gek)
- je kunt ze gebruiken als taxi (zoek een lummelende man op brommer met 2 helmen)
-bijna alles kun je er op vervoeren, hier zijn speciale stellages, rekjes en aanhangers voor te lassen zodat je met gemak je betonmolen, 10 huurfietsen, metalen golfplaten, manden fruit, zakken koopwaar, dieren, glasplaten of wat dan ook kunt meenemen op de brommer
-als vrouw achterop kun je ook met allebei de benen aan één kant zitten
-bijna iedereen draagt mondkapjes (te koop in prints van 'hello kitty' tot vrolijk gebloemd) voor smog en/of tegen de zon.
-inhalen en rijden mag op elke gewenste manier, aan elke kant van de weg en in elke gewenste richting.

1. Anja:
    27 november 2016
    En dat allemaal in 2 weken gezien en gedaan, wat.een programma! Mooie reis hoor!
  2. Ellen:
    27 november 2016
    Wat een uitvinding zo'n kinderzitje en die eieren dat ze heel blijven.
  3. A.Pastoors:
    27 november 2016
    Wat hebben jullie veel gezien zeg......en wat hebben jullie genoten.....daar kunnen jullie wel weer even op teren.....de herinneringen en de foto's blijven óver .....nog een paar dagen dan hebben jullie het er al weer opzitten...wat snel gaat het toch.. heel veel Lieve groetjes Jan en Alie....