oud hout

24 juni 2013 - Coulterville, Verenigde Staten

Nadat we Shaver lake verlaten hebben vanochtend zijn we weer de bergen door geslingerd voor ditmaal een bezoek aan het zuiden van Yosemity park: Mariposa grove oftewel het bos met de eeuwenoude seqoiabomen. Onvoorstelbaar om onder een boom te staan waarvan je de top amper kunt zien en waarvan de omtrek van de stam meer dan 30 meter is.... over een fikse bos hout gesproken!!!! We vervolgen onze weg door het park. Vandaag is het voor het eerst wat regenachtig en een stuk koeler. Er hangen nu ook wolken en nevelslierten tussen de bergtoppen (en onder ons in het dal) en dat is een heel ander gezicht maar ook erg mooi. Een aantal fotostops, 3 herten en vele eekhoorns verder komen we bij de Yosemity falls aan en het is mooi om deze 3 boven elkaar gelegen watervallen te zien en te horen; wat een geraas, je zou denken dag het water een keer op moet raken daar boven op de berg, maar het blijft naar beneden storten. Inmiddels zijn we in Counterville aangekomen. Dit 'gat' bestaat uit een museum, twee saloons, een grocerey , een pinautomaat een onduidelijk pandje en hotel Jeffery. Het hotel is gebouwd in 1852 en zo te zien is het eve nals de andere gebouwen toen ook voor het laatst geverfd. Zodra we binnen zijw wanen we ons in de tijd van cowboys, goudzoekers, cancandansers, avontuurzoekers enzovoort. Dit heet ' met behoud van authentieke details', maar eigenlijk is het hele hotel een groot authentiek detail!!!!Na het eten en een paar potjes poolen tussen piano, oude geweren en kranten uit 1943 gaan we zo maar slapen.....op een bed van omstreeks 150 jaar oud(?) en dat is tenslotte nog erg jong vergeleken bij de seqoia's van vanochtend..........

1. Lia:
    25 juni 2013
    En hoe sliep het 150 jaar oude bed?
    Is Eddy's hoed inmiddels geruild met een cowboyhoed;)
    Goede reis.
  2. Ellen:
    25 juni 2013
    Niet wakker gelegen van een krakend oud bed? Volgens mij herken ik uit jullie beschrijving het stadje uit de film van Bassie en Adriaan, pas maar op zo staat de baron met een boem voor jullie neus ;-) Veel plezier!
  3. Finie:
    25 juni 2013
    Wel een heel bijzondere ervaring!!
    Wat is "tijd" nu eigenlijk als je aan zo'n boom denkt of het hotel of zelfs het ledikant?
    Geniet van zulke dingen!
    (alleen Fien, Ien is uiteraard werken)
  4. Pauline:
    25 juni 2013
    Hebben jullie die boom nog even geknuffeld?
  5. Ma maassen:
    25 juni 2013
    mooi he de watervallen dat komt als gek naar beneden jullie hebben de vakantie van je leven en genieten nog maar het zo om liefs v ma