Sunny San Francisco

26 juni 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we verder kennis gemaakt met San Francisco (overigens zonder 'flowers in ons hair'). We worden door de hotelshuttle afgezet bij Fishermans warf dus daar begon onze stadstour. We zien zeehonden, Alcatraz in de verte en besluiten kaartjes voor de hop on, hop off-bus te kopen want deze stad is niet te belopen. De route loopt door allerlei verschillende stadsdelen en aan het einde van de dag hebben alle denkbare nationaliteiten de revue wel gepasseerd. We zien diverse bouwwerken, markten (altijd leuk), parken, pleinen, wijken enzovoort. Natuurlijk gaan we als echte toeristen een stukje met de cable car en bezoeken we chinatown, zigzaggen we door Lombard street en de bewonderen we de painted ladies (victoriaanse huizen). Volgens de reisgids, statistieken en locals is een zomerdag in deze stad altijd druilerig en bewolkt. Vandaag was een uitzondering die iedereen verbaasde: strak blauwe lucht en zon! Zoveel zelfs dat we nu wel enigzins gloeien want de 'factor 30'  lag natuurlijk op de hotelkamer... We hebben maar een mist-en-nevelmoment gehad, namelijk toen we de Golden gate bridge opreden (huh, welke brug?). we zagen niks en reden gewoon een wolk in. Gelukkig trok het daarna op en bleek de Golden gate bridge dus toch echt hier te liggen!!! We zijn de brug terug te voet terug overgestoken; 2,7 kilometer met prachtig uitzicht. Na een lekker hapje op Fischermans warf zit het er echt op. Het was een prachtige reis, maar na de tijd van komen is morgen de tijd van gaan aangebroken. Ook weer een heerlijk vooruitzicht om straks weer thuis te zijn en jullie allemaal weer te zien!

E&E