Lampionnen!

21 november 2016 - Hoi An, Vietnam

Vandaag (alweer) vroeg op pad met als eindbestemming Hoi An. Ook vandaag krijgen we in de bus weer een paar keer een flesje water en koffie/thee. In Hoi An aangekomen hebben we weer een uitgebreide lunch van lokale specialiteiten en gaan de stad te voet verkennen. Het is plakkerig warm maar dat mag de pret niet drukken. Hoi An is een superleuk stadje wat op de Werelderfgoedlijst staat.(korte video) De straatverkoop is nog kleurrijker dan wat we al zagen en ook voor maatpakken maken en souvenirs kopen kun je hier je hart ophalen! Harry, onze gids, koopt lokaal fruit voor ons en aan het einde van de middag krijgen we les in lampions maken en daarna naar het hotel. Samen met een Belgisch stel gaan we in de oude stad een pizza eten (even een keer geen Vietnamese specialiteiten). Op de terugweg een warme plensbui op onze bolletjes en dus doorweekt een taxi ingestapt.
Op de hotelkamer staan evenals bij de vorige overnachtingen de leenteenslipper voor ons klaar op de kamer en in de badkamer naast shampoo/douchegel ook steeds tandenborstels, kam, wattenstaafjes e.d. Morgen voor het eerst geen vroege wake-up-call en dat is een lekker vooruitzicht!

1. Finie:
    21 november 2016
    En... is jullie lampion goed gelukt? Nu maar eens lekker uitslapen/ rusten. Groetjes en een knuf.
  2. Jannie Maassen:
    21 november 2016
    Weer een leuke dag. ...wat leuk om een lampion te maken. ....is hij gelukt. .....gr en een dikke knuffel voor jullie
  3. Eddy:
    22 november 2016
    De lampion is zeker gelukt we zullen ze bij thuiskomst showen.
  4. A.Pastoors:
    22 november 2016
    Wat leuk zeg en natuurlijk zijn jullie van alle markten thuis en is de lampion natuurlijk gelukt.......echt leuk...xx