in het 'biezen mandje'

22 november 2016 - Hoi An, Vietnam

Tja....dan kun je een keer uitslapen en dan ben je om 6 uur wakker! De zon was ook al op en de brommers toeterden al door de straat dus de dag was duidelijk al begonnen. Rustig opgestart, ontbeten en de was bij de overbuurvrouw gebracht. Met leenfietsen van het hotel naar de oude stad gefietst en nog een keer de markt en straatjes doorgelopen. Even ons boodschappenlijstje afgewerkt en koffie gedronken. Eddy heeft zich een broek, overhemd en colbert laten aanmeten en stofjes uitgekozen. Morgen is zijn pak klaar! Er zijn hier veel kledingateliers met mooie spullen. Verder allerhande winkeltjes en veel straatverkopers uiteraard. Op de valreep koop ik nog een wortelrasp voor 50 cent van een 80-jarig vrouwtje (hoe kon ik al die tijd zonder). Terug voor de fietsexcursie door het achterland langs waterbuffels, witte reigers en kleine dorpjes. Bij een woud van waterpalmen stappen we in een rond 'mandje' en worden we rondgepeddeld. Weer terug even bij het happy hour aangeschoven terwijl Eddy zich laat knippen en scheren aan de overkant van de straat. Daarna heerlijk wezen eten. Met de taxi weer terug (80 cent) en onze schone onderbroeken, sokken, shirts en broeken weer opgehaald. Voor zo'n 5 euro allebei alles weer fris en fruitig in de koffer.