Rijst van a tot z en massage van top tot teen

23 november 2016 - Hoi An, Vietnam

Vanochtend maakten we kennis met 'Het leven van de Vietnamese rijstboer'. Op de fiets naar het huis van de boer die alle facetten van de rijstverbouw demonstreerde en uitlegde. Ook mochten we zelf aan de slag: Eddy ploegde met de waterbuffel (een stukje van) het veld voor het huis en pootte de rijst. Ik hielp dorsen, scheiden en malen. Daarna leerden we rijstpannekoeken bakken én eten. 's middags het eerste strandmomentje! Mooi, fijn en schoon zandstrand met prima ligbedden en rieten parasols en een groot flesje bier kost hier nog geen 75 cent. Eenmaal terug bij het hotel laten we ons verlijden voor een voetmassage. Tot mijn verrassing blijken je voeten halverwege je bovenbeen te beginnen en aan het eind van het uur bleek dat hoofd, nek en schouders er ook nog onder vallen.
Nu terug van het eten (voor zo'n 6 euro p.p. heerlijk gegeten met drankje). Nu zien dat we alles weer in de koffers krijgen want we nemen afscheid van Hoi An, morgen 5 uur gaat de wekker.

1. Ine:
    23 november 2016
    Wat heerlijk, zo fietsen door het landschap en een rijstboerderij bekijken. En zo'n voetmassage klinkt ook niet verkeerd!
    liefs
  2. Jannie Maassen:
    23 november 2016
    Weer een leuk verhaal. ...jullie maken weer heel wat mee. ...groetjes van mij
  3. A.Pastoors:
    Hallo hallo....
    Wat een mooie dag hebben jullie weer gehad zeg en leuke foto's weer.
    wat maken jullie toch weer leuke dingen mee om nooit meer te vergeten. Een vraagje van Jan..... Ed kan je nog iets merken van het oorlogsgeweld wat daar is geweest?
    Groetjes van ons...xxxx
  4. Eddy:
    25 november 2016
    Jan er is weinig te merken van de oorlog, af en toe zie een monument voor de gevallen soldaten. Overmorgen gaan we een gebiedt bezoeken waar wel veel gevochten is.